Aktuality

28. 5. 2014 - Nejpíš sem už asi nikdo nechodí (ani se nedivím, když poslední článek byl přidanej skoro před rokem), ale kdyby náhodou, tak začínám znova bloggerovat. Nebudu sem určitě dávat články každý den, ale tak třikrát do týdne snad ano :3 Začnu buďto ještě dnes, nebo zítra. Dylan.

středa 6. února 2013

Knižní série #1 - Letopisy Narnie


- Projekt by David

- Říkal jsem si, že by nebyl špatný nápad, představit vám mé oblíbené knižní trilogie, ságy, tetralogie, hexalogie, série, ... 

- Nejspíše budu tento článek přidávat jednou týdně, dokud mi nedojdou nápady. 


- Dnes to jsou:

                             Letopisy Narnie

- Myslím si, že to bude poprvé, co na mém blogu čtete něco o Narnii. K Narnii jsem se dostal poprvé už v sedmi letech, kdy jsem začal pořádně číst. Jenže mám také pocit, že jsem poprvé snad četl Plavbu Jitřního Poutníka, ale to je jedno.
- Lev, čarodějnice a skříň, Princ Kaspian a Plavba Jitřního Poutníka a Stříbrná židle, to jsou díly, které byly zfilmované. První filmová podoba je z roků 1988-1990, kdy se to vysílalo jako seriál. 
- Pokud vím, Clive nikdy nechtěl, aby se jeho filmy zfilmovaly. Ale jsem za to rád, jak seriálová, tak filmová podoba se hodně povedly a je to jedno z těch lepších filmových zpracování knih. 
- První tři zde jmenované díly byly pak dále zfilmované jako filmy, které všichni známe. Ještě se chystají dva díly, a to také Stříbrná židle a Čarodějův synovec. Více není známo. Mělo by se začít natáčet až příští rok a premiéra Stříbrné židle by měla být v roce 2016 (!!). 
- Ale zpátky ke knihám. Mezi moje nejoblíbenější díly se řadí Čarodějův synovec a Plavba Jitřního poutníka. To jsou podle mého nejlepší díly celé série. 
- Asi nemá cenu vám Narnii blíže představovat, myslím si, že jí všichni známe. A každý jsme viděli určitě alespoň jedno filmové zpracování, ať už nové, nebo staré. 
- Ale dovolím si vám trošku představit autora: Clive Staples Lewis se narodil v roce 1898 a zemřel v roce 1963, což znamená, že se alespoň podle mého dožil úctyhodného věku. Lewis má mnoho společného s Tolkienem, už od mala byli věrnými přáteli a dohodli se, že napíšou každý nějakou fantasy knihu. Původně to mělo být tak, a to  skoro nikdo neví, že Lewis měl napsat Pána prstenů a Tolkien právě Narnii. Jsem rád, že to ale dopadlo takhle. Tolkien by z toho udělal kravinu. Nezlobte se na mě, ale já nikdy neměl Pána prstenů zrovna v lásce a ani nikdy mít nebudu. 
- Clive byl také vědcem, vyučoval někde na Oxfordu, alespoň si to myslím. 
- Mezi jeho díla kromě Narnie také patří Poutníkův návrat, Kosmická trilogie a ještě například Rady zkušeného ďábla. 

- Letošní rok plánuju re-reading a udělám vám snad i recenze. 
- Lewisův životopis je z mé hlavy, protože je můj druhý nejoblíbenější spisovatel, takže ho mám nastudovanýho. 

- Myslím, že příští týden se můžete těšit na Hunger Games, ale to se může změnit.
- Ještě bych chtěl jednou poděkovat Davidovi za to, že mi umožnil si "půjčit" jeho knižní sérii. 




4 komentáře:

  1. Letopisy Narnie jsou opravdu pěkná série. Seriál od BBC mám doma na dvdčkách když to vyšlo v trafikách. A knihy mám v tom kompletním vydání se zelenou obálkou.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo,mě to prostě baví víc než Pán prstenů.

    OdpovědětVymazat
  3. Miluju Letopisy, ale ten konec trochu...smutnej...ikdyž jak pro koho :)Zuzka

    OdpovědětVymazat
  4. Ah.. tuhle sérii miluji :D I když jsem zatím nečetla poslední díl (Jsem ostuda, vím!) hodně jsem si sérii oblíbila. Čarodějův synovec je můj nejoblíbenější díl :D Četla jsem ho nejmíň třikrát :) Pěkný článek!

    OdpovědětVymazat