Aktuality

28. 5. 2014 - Nejpíš sem už asi nikdo nechodí (ani se nedivím, když poslední článek byl přidanej skoro před rokem), ale kdyby náhodou, tak začínám znova bloggerovat. Nebudu sem určitě dávat články každý den, ale tak třikrát do týdne snad ano :3 Začnu buďto ještě dnes, nebo zítra. Dylan.

středa 11. července 2012

Recenze - Vampýrská akademie

Autor: Richelle Mead
Originální název: Vampire Academy

Český název: Vampýrská akademie
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 278
Rok vydání: 2009


Hodnocení obálky: 4 hvězdičky
Hodnocení knížky: 3,5 hvězdičky



Anotace: Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové.Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů. Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství…


Doba čtení: 4 dny
Reakce po dočtení knihy: Tak mám jít na tu dvojku?? Asi né, vezmu tu 2999





Můj názor: (obsahuje spoilery) No, myslím si, že dneska už není nikdo, kdo by nečetl Vampýrskou akademii, takže se nikdo těm spoilerům divit nebude.
     Když se mě asi před šesti měsíci někdo zeptal, jestli jsem četl Vampýrskou akademii, řekl jsem že ano. On se zeptal, proč nemám na blogu recenzi. Já jsem odpověděl, že jsem jí četl už hrozně dávno a nepamatuju si to. Rozhodl jsem si ji tedy znovu přečíst a udělat vám recenzi.
     Rose Hathawayová a Lissa Dragomirová, ve zvláštních případech Rosemarie a Vasilisa uprchly před dvěmi lety z vampýrské akademie svatého Vladimíra. Po dvou letech byly ale nalezeny strážcem Dimitrijem Belikovem a odvezeny zpět na Akademii, aby mohly dohnat to, co již zmeškaly a podobně.
     Tak by se dal shrnout hlavní děj knihy. Kniha začíná v okamžiku, kdy má Lissa žízeň a Rose ji dá dobrovolně napít, přičemž uvidí z okna Dimitrije jak stojí opodál.

Postavy
No, na nich ani celkem nic hroznýho nebylo. Až na ty jména. Rosemarie a Vasilisa. Víte, komu říkám Vasilisa? Mýmu psovi, když vyleze z vany. Krysa Vasilisa.
Kdybych měl hlavní trojku (čtyrku) charakterizovat:
Rose - celkem chytrá, strážkyně, dhmapýrka, svérázná a celkem vtipná a ochranitelská, zamilovaná do Dimitrije
Lissa - poslední z rodiny (rodu) Dragomirů, Morojka, vtipná, ale celkem blbá.
Dimitrij - dhampýr, strážce, bojovník, a tak podobně
Christian - Moroj, přiblblý

Děj
No... Děj to mělo i nemělo. Jediné scény, kde se opravdu něco děje, najdeme na začátku (Rose, Lissa, Dimitrij a moje oblíbená věta "Jsem Dimitrij Belikov a přišel jsem vás odvézt zpět na Akademii svatého Vladimíra, princezno"), pak se mi líbily scény z Lissou a Christianem, poté ve tři čtvrtině (nechci spoilerovat, ale scéna mezi Rose a Dimitrijem, však víte, ...) a poté konec.

Shrnutí
Nedá se říct, že by se mi kniha nelbila. Líbila, a moc. 3,5 hvězdičky dávám z toho důvodu, že se v knize moc nedělo, a navíc, těch pět si schovávám na poslední díl.
Hned na začátku jsem se ale sžil krásně s Rose a její příběh jsem prožíval tak jako ona. I její pocity a tak. Je sice pravda, že mě trošku naštvalo, že leze pořád Lisse do hlavy, ale za to ona moc nemůže.
     Takže kniha se mi moc líbila, určitě se těším na další díly. Teda spíš vy se těště na recenze ;)


Tato recenze byla věnována Kris





2 komentáře:

  1. Celkem souhlasím s tou Lissou :D ke konci třetího dílu už jsem ji skoro nemoha vystát..
    Jsem zvědavá na recenze na další díly... jo to už jsem ti asi říkala,že čtu chaos :D
    Až se vrátíš z tý Anglie tak napiš a zajdem ven :)) Slavnostně ti slibuju,že do tý doby se budu snažit ten Chaos dočíst ;))

    OdpovědětVymazat
  2. Já vim, ve trojce je to hrozná kráva..:D Ona i celkem ve dvojce, ale to je jedno :D Jop, říkala...:) Já se vrátim 22. 23 už odjíždim do 26. srpna k tátovi :)) Nevim jak to bude.

    OdpovědětVymazat