Aktuality

28. 5. 2014 - Nejpíš sem už asi nikdo nechodí (ani se nedivím, když poslední článek byl přidanej skoro před rokem), ale kdyby náhodou, tak začínám znova bloggerovat. Nebudu sem určitě dávat články každý den, ale tak třikrát do týdne snad ano :3 Začnu buďto ještě dnes, nebo zítra. Dylan.

úterý 12. června 2012

Recenze - Divergence

Autor: Veronica Roth
Originální název: Divergent
Český název: Divergence
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 344
Rok vydání: 2012

Hodnocení obálky: 5 hvězdiček
Hodnocení knížky: 4 hvězdičky

 
Anotace: Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.

Reakce po dočtení knihy: Co se na tom komu sakra něco líbí?

Můj názor: (může obsahovat lehké i velké spoilery) Ze začátku vám chci říct, že to není tak, že by se mi to nelíbilo, ale mák k tomu pár výhrad, které se za chvíli už dozvíte.
     Na Divergenci jsem přišel na Goodreads když jsem si prolistovával nějaké knihy. A právě tam na mě vyskočila Divergence. Upoutala mě na tom ta obálka, protože mi to tehdy připomínalo filmový plakát Hunger Games (víte, ten s tím hořícím reprodrozdem). A hned druhý den jsem narazil u Syki na recenzi a řekl jsem si, že to prostě musím přečíst. 
     A hned jsem na to zapomněl. 
     A pak jsem si na to vzpomněl, a zase na Knižním doupěti. A někde, už nevím kde, jsem se dočetl že se to v květnu 2012 dočká i českého vydání. 
     Od té doby jsem po všech knižních blozích na to slyšel jenom dobré ohlasy, samé recenze s pěti hvězdičkami a podobně a o to víc jsem se na to těšil. 
     Musím říct, že jsem byl tak nějak zklamaný. A to z těchto důvodů: V knize jste přesně věděli, kdo umře nebo přežije, co se stane na další stránce a do koho se Tris zamiluje. Tohle je jasné už od scény, kdy Tris jde do Neohroženosti a potká ho prvního. Vím, že teď tímto musím zklamat hodně fanoušků, ale nedá se nic dělat, každý má svůj názor.
     Jo, a pak tady mám ještě jednu věc. Takovou nepochopitelnou. Přiznám se, že ten konec jsem tak nějak nevnímal, protože na mě pořád hučela matka ať nesedim na zadku a uklízím si pokoj. Možná taky proto ten konec trošku nechápu. 
     Hlavně jsem nepochopil, a prý to tam bylo, co je to ta divergence. 
     Jediné co jsem pochopil bylo to, že Tris umřeli oba rodiče.
  


Shrnutí
Jak už jste pochopili, kniha se mi líbila ale taky nelíbila. Spíše se přikláním přece jenom k líbila. V knize bylo pár dobrých scén, ale ne zas takových, které by vám vyrazily dech. Takže nečekejte žádné WTF momenty. Dobré scény jsou třeba se simulacemi nebo na Obřadu volby apod. Jinak se mi kniha zdála trošku nudná a tak.

Za mě tedy 4 hvězdičky a ano, těším se na další díl.




4 komentáře:

  1. Práve ti v mene všetkých blogerov a čitateľov ďakujem za to, že si nám prezradil to, ako dopadnú Trisini rodičia. Keby som túto knihu nečítala, tak by si ma vážne potešil. A prosím ťa... čo má to, že ťa naštvala mama, spoločné s touto knihou?
    Vyvaruj sa takýmto veciam pred tým, ako napíšeš totálnu hlúposť. Lebo potom to vážne stojí za to.

    OdpovědětVymazat
  2. Jestli si to nečetla, tak si neměla číst i tuhle recenzi, pokud sis nevšimla, nahoře je napsáno obsahuje spoilery. :) Ale nic proti, že jo. Každá recenze je holt jiná.
    Co to má s tím společnýho? No všechno, když jsem musel něco pořád dlat, asi sem se nemohl soustředit, že jo.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak nemáš potom zároveň čítať. Čítanie ťa má obohatiť, urobiť ti radosť. A nie robiť zároveň niečo iné. Knižka predsa počká, nemyslím sa, však?
    Tak či onak - v recenzii takéto spoilery byť NEMOŽU. Či to tam vyznačíš, alebo nie. V recenzii máš vyjadrovať svoj postoj ku knižke, ku štýlu, ako na teba zapôsobila. A nie stonať o tom, že si sa nemohol sústrediť kvôli niečomu inému.
    Týmto končím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jde vidět, že se v recenzích opravdu "vyznáš". Když by ses orientovala ve světě blogerů, určitě by tě taková věc, jako jsou například spoilery nevyvedly z míry. Jiná věc by byla, kdyby to vyznačené nebylo. Nikdo tě nenutí číst recenze. Je to tvoje svobodná vůle a myslím, že jsme všichni zvědaví na tvoje "veledílo". Příště si nech ty svoje hloupé zbytečné kecy a soustřeď se na svůj vlastní požitek z knih.
      Ještě s jednou věcí si dovolím nesouhlasit. Jestliže zrovna nejsme v ideálním rozpoložení, knihu si neužijeme. Já si myslím, že to k tomu zkrátka patří. Nevěřím, že tobě se nic podobného nestalo. Je mi to srdečně jedno, ale zamysli se nad tím. Akorát zde vyjadřuješ svoji nevědomost. Každý ať píše dle svého uvážení !

      Vymazat