Aktuality

28. 5. 2014 - Nejpíš sem už asi nikdo nechodí (ani se nedivím, když poslední článek byl přidanej skoro před rokem), ale kdyby náhodou, tak začínám znova bloggerovat. Nebudu sem určitě dávat články každý den, ale tak třikrát do týdne snad ano :3 Začnu buďto ještě dnes, nebo zítra. Dylan.

pondělí 30. dubna 2012

Jarní dumání #1


První část projektu od Syki, jehož úkolem je se zamyslet nad určitým tématém. 
Tento týden to je to téma:

                                                    Fan překlady knih

I já jsem se rozhodl připojit se k Jarnímu dumání (sice trošku pozdě, ale přece) a první témata, která mi unikly, nasoukám do průběhu celého týdne.

U mě budou Fan překlady knih velice krátké, protože já osobně jsem četl jenom jeden fan překlad, a to čtvrtý díl Školy noci - Nezkrotnou. 
     A co si o tom myslím? Myslím si, že to není správné, obzvlášť u knih, které u některého nakladatelství vyjdou třeba do pár měsíců.
     Myslím si, že to je trošku zbytečný. A jak už jsem psal, neni to vůbec správný. Samozřejmě, u knih, u kterých se ví, že třeba nevyjdou, to pochopím a přečtu si to, pokud to bude přeložené tak, jak má.
     Jak už jsem psal nahoře, z fan překladu jsem četl jenom čtvrtý díl Školy noci. A řeknu vám rovnou, ten blog  je docela dobrej. I autorky jsou fajn. Ale ten překlad? Nic moc Pár knih prý holky opsaly, ale například Darrena Shana mi přijde, že si trošku vymysleli. Když jsem si přečetl z jejich blogu jednu kapitolu asi třetího nebo čtvrtého dílu Darrena Shana, samozřejmě se mi to divné nezdálo. Ale hned druhý den jsem si pro to šel do knihovny, protože mě knížky v počítači číst moc nebaví, a bylo to teda úplně něco jiného. A samozřejmě jiného.
     Abych to tak nějak zkrátil, řeknu něco, co už jsem řekl asi 100x. Nepřijde mi prostě správný, že se překládají knihy, u kterých se ví, že vyjdou. Jasně, pro ty mega fanoušky těch knih to je suprová zpráva, ale pro mě prostě ne. Nedovedu si třeba představit, že by mi někdo udělal fan překlad na trilogii Chaos, toho nejlepšího, co jsem kdy četl. To bych se zbláznil. Obzvlášť teď, po tom, co už to vyšlo. 
     No, říkal jsem, že fan překlad bude krátký.



Žádné komentáře:

Okomentovat