Aktuality

28. 5. 2014 - Nejpíš sem už asi nikdo nechodí (ani se nedivím, když poslední článek byl přidanej skoro před rokem), ale kdyby náhodou, tak začínám znova bloggerovat. Nebudu sem určitě dávat články každý den, ale tak třikrát do týdne snad ano :3 Začnu buďto ještě dnes, nebo zítra. Dylan.

čtvrtek 8. března 2012

Recenze - Velký objev Huga Cabreta

Autor: Brian Selznick
Originální název: The Invention of Hugo Cabret
Český název: Velký objev Huga Cabreta
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 544

Anotace: Zcela nový zážitek z četby! Dobrodružství psané obrázky! Sirotek, údržbář nádražních hodin a zlodějíček Hugo žije ve zdech rušného pařížského nádraží, kde se musí skrývat a zůstat v anonymitě. Náhle zasáhne osud a chlapcova skrývaná existence i jeho nejcennější tajemství se náhle ocitnou v ohrožení. Záhadná kresba, zápisník střežený jako oko v hlavě, ukradený klíček a skrytý vzkaz od Hugova otce tvoří kostru tohoto spletitého, křehkého a kouzelného příběhu plného tajemství. Unikátní kombinace textu s ilustracemi, které při listování knihou vytváří doslova filmový příběh, bude pro každého čtenáře zcela výjimečným zážitkem.

Datum četby: 7. března, 16-17:30
Reakce po dočtení knihy: Za hodinu a půl? Děláte si srandu?

Můj názor: Ano, čtete správně. Za hodinu a půl jsem přelouskal Huga Cabreta. Ale asi to bude hlavně tim, že 450 stránek jsou z toho moc nádherný obrázky.
     Když jsem se prvního prosince podíval na trailer v kině, hned se mi to zalíbilo a tak jsem si řekl, že to hned musím mít.Knihu jsem ale sehnat nemohl. V knihovně vypůjčeno, v knihkupectví vyprodáno.
     Tak jsem si řekl, že se nejdříve podívám na film a pak se vrhnu na knížku. Včera jsem si jí konečně vypůjčil. Hned jsem se do ní pustil a v půl šestý jsem ji měl v sobě.
     Kniha se mi moc líbila. Dobrodružství psané obrázky. 450 stránek jsou obrázky, které obživnou jenom vaší fantazií. Záleží na tom, jak velkou ji máte.
     Úplně jsem v té knize viděl film. Všechny postavy, nádraží a podobně.
     Ani se nedivím, že se z toho znal světově unávaný bestseller.
     Hugo je malý zlodějíček, za co on opravdu nemůže. Donutil ho k tomu strýc, který se později ztratí. Ke strýcovi se přestěhuje poté, co mu umře otec. V knize je to i popsané.
     Hugo tedy po něm "převezme" jeho práci a stane se opravovačem hodin na nádraží v Paříži. Jednoho dne zajde do muzea a mezi trosky najde robota. Zkusí ho spravit, ale potřebuje k tomu klíč ve tvaru srdce.
     A v tu chvíli ho osud zavane ke stánku s hračkami, kde bude nucen pracovat. Seznámí se s prodavačovou dcerou Isabelle, Ano, hádáte správně, to ona ten klíček má.
     Hugo tedy zapne robota a ten nakreslí obrázek Měsíce s raketou v oku, jednoho z nejstarších filmů světa. Hugo ten obrázek pozná, protože ho jako malý viděl v kině.  Pak robot napíše ještě jméno Georges Meliés. Tak se jmenuje prodavač krámu s hračkami. A tím začíná jejich dobrodružství.

Na závěr si dovolím říct jednu věc, kterou nedělám moc rád. Ano, film se mi líbil víc než kniha.
Ale těch pět hvězdiček si to zaslouží, hlavně za ty krásný obrázky.



Žádné komentáře:

Okomentovat