Aktuality

28. 5. 2014 - Nejpíš sem už asi nikdo nechodí (ani se nedivím, když poslední článek byl přidanej skoro před rokem), ale kdyby náhodou, tak začínám znova bloggerovat. Nebudu sem určitě dávat články každý den, ale tak třikrát do týdne snad ano :3 Začnu buďto ještě dnes, nebo zítra. Dylan.

pátek 30. března 2012

Recenze - Hunger Games: Aréna smrti (Filmová novinka 2012)

Režie: Gary Ross
Český název: Hunger Games: Aréna smrti
Původní název: Hunger Games
Hrají: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Alexander Ludwig,...

Popis: V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games – zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska… Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

Reakce po shlédnutí filmu: Oh shit..Scéna po titulcích, scéna po titulcích...Taylor Swift, Taylor Swift..já chci druhej díl..
(Těch reakcí bylo trošku víc, ale tak co už...:D)


Můj názor: (obsahuje velké, opravdu velké spoilery) Dlouhé měsíce čekání jsou konečně u konce. Teď čekat skoro dva roky na další díl. To opravdu nevím, nevím jak přežiju.
     Film začíná přesně jako kniha. Katniss se probouzí do dne Sklizně a jde lovit do lesa.
     A pak začíná Sklizeň. Na náměstí se shromažďují děti, kteří čekají na to, že budou buďto bojovat v aréně, nebo budou žít normální život jako vždycky.
     Cetkie Trinket přichází na pódium na náměstí (tady mě naštvalo, že Haymitch nespadl z pódia jako v knize :D), sahá do Osudí a vytahuje papírek se jménem "Primrose Everdeen. A u tohohle jsem se totálně po**al... A teď moje asi dvacátá nejoblíbenější scéna (!!!), kdy se Katniss hlasí dobrovolně: "I volunteer...i volunteer as tribute." A Cetkie hlásí: "Velký potlesk pro první dobrovolnici z Dvanáctého kraje." A nikdo netleská...
     Pak Cetkie šahá pro klučičí jméno a to zní: "Josh Hutcherson, můj nejoblíbenější dětský herec." Eh, promiňte, takhle to není. Jméno zní: "Peeta Mellark." Oh, ten jeho výraz. A hned přichází flashback v podobě chleba, jak tomu rád říkám.
     Na scénu se s Katniss přichází rozloučit její rodina a Gale, její nejlepší kamarád. A pak Katniss s Peetou odjíždějí do Kapitolu, kde budou bojovat na život a na smrt. Ve vlaku se poprvé setkávají s Haymitchem, Splátcem, který kdysi vyhrál Hunger Games a teď je má trénovat.
A konečně přijíždějí do Kapitolu. Peeta happy že vidí cizí lidi, Katniss unhappy...Když se Peeta podívá na ty lidi z Kapitolu, dostal jsem hroznej výtlem, protože ta Kapitolská móda, to bylo něco  tak hnusnýho a úžasnýho zároveň.
     No, a pak nastává představování Splátců celému Panemu. Katniss a Peeta mají samozřejmě nejúžasnější "hořící oblek." A pak poprvé uvidíme Cata. Omg jak já toho herce nesnášim...Ale musel jsem uznat, že tam se fakt hodil.
     A teď je čas trénovat na Hunger Games. Tam se poprvé setkáváme s Rue/Routou. Tu jsem si hrozně oblíbil už v knížce, a ve filmu mi taky dokonale sedla. A teď je čas představit se tvůrcům Her. Když přijde na řadu Katniss, střílí šípy, protože je to to nejlepší, co umí. Vystřelí na terč, ale netrefí se. Všichni se zasmějou a pak už si jí nevšímají. Když se napodruhé trefí, nikdo si jí nevšímá, ona se naštve a vystřelí na stole s jídlem praseti jablko z huby. Jááj moje oblíbená scéna.
     Večer každý splátce uvidí svůj počet bodů. Maximum je deset. Peeta dostane osm a Katniss - chvilka napětí - dostane jedenáct. Prezident Snow se naštve a tak jí samozřejmě chce hned mrtvou.
     A pak začínají samotné Hladové Hry.

     A tady vám už nic spoilerovat nebudu :D
  


A můj závěrečný pocit?? První film, který byl na slovo přesně stejný jako kniha. Nevím, jestli to je tím, že scénář dělala Suzanne nebo nečím jiným, ale byl to opravdu první film přesně podle knihy. Teda, až na pár detailů. Ve filmu nebylo například vysvětleno, proč je Galeovo/Hurikánovo jméno tolikrát v Osudí.
     Měl bych tu jednu obrovskou výhradu k filmu... Když už v Áreně zůstavají jenom tři určití lidé, do Arény se vypustí mutanti. V knize není přesně vysvětleno, jak vypadají, jenom že to jsou mrtví Splátci, protože jedna osoba to pozná podle toho, že uvidí Rue.
     Jak vypadali ve filmu? Příšerně. Eh... Byli to buldoci. Vůbec nevypadali jako mutanti, neměli obličeje Splátců. Nejdřív jsem si myslel, že jsou někdo jiný, ale pak mi docvaklo, že to jsou mutanti.
     Hrozně se mi třeba líbila roztřesená kamera... Hlavně v Aréně.

Myslím si, že Hunger Games /coby jako film i kniha si těch 5 hvězdiček opravdu zaslouží.

A proto                        "May the odds be ever in your favor"



- Promiňte, že to sem dávám tak pozdě, ale není čas a na tomhle článku dělám už skoro od premiéry. 





Žádné komentáře:

Okomentovat