Aktuality

28. 5. 2014 - Nejpíš sem už asi nikdo nechodí (ani se nedivím, když poslední článek byl přidanej skoro před rokem), ale kdyby náhodou, tak začínám znova bloggerovat. Nebudu sem určitě dávat články každý den, ale tak třikrát do týdne snad ano :3 Začnu buďto ještě dnes, nebo zítra. Dylan.

úterý 21. února 2012

Můj autor roku 2011


- projekt by Syki


Vím, že je asi trošku pozdě, ale už od začátku února jsem se nemohl rozhodnout, koho uveřejnit.


Nechci se po nikom opičit, ale prostě musím: Chci vám jenom říct, že rok 2012 byl pro mě jako znovuzrození. Kamarádka mi řekla, co je to knížka (pořádná knížka) (né, že bych nečetl už předtím, ale byli to takové blbosti) a já se začetl. Od té doby jsou pro mě knížky na prvním místě. Doufám, že to tak i nadále zůstane.  V roce 2011 jsem přečetl kolem šedesáti knížek. 
     Proto jsem se nemohl rozhodnout, koho vlastně na tu pozici Autora roku dosadit.


Nakonec jsem se rozhodl pro:




* * *   Patrick Ness   * * * 




*1971

Americký spisovatel, novinář a lektor, žije v Londýně. Narodil se na armádní základně Fort Belvoir poblíž Alexandrie ve Virginii, kde jeho otec působil jako výcvikový instruktor americké armády.Jeho první povídka vyšla roku 1997 v časopise Genre. V roce 1999 se během práce na svém prvním románu přestěhoval do Londýna. Od té doby vydal celkem čtyři romány.Vyučoval tvůrčí psaní na Oxfordské univerzitě a působil jako redaktor v Daily Telegraph, TLS, Sunday Telegraph a Guardian, kam píše recenze dodnes.

Mezi jeho nejslavnější knihy patří trilogie Chaos, která vyvolala nadšené ohlasy a recenze v britském i americkém tisku a obdržela řadu ocenění: Booktrust Teenage Prize 2008, významnou cenu deníku Guardian za rok 2008.


Chaos se mi moc líbí a proto jsem se ho rozhodl označit jako nejlepší knihu roku 2011. V každém díle je spousta akce, napínavých momentů a nějaké té romantiky (jak už to tak bývá). 

A teď:

Rozhodl jsem se uveřejnit i podautora (nebo bych měl říct spíš podautory?)  roku 2011:

*    P.C. a Kristin Cast   * 

P.C. Cast je uznávanou autorkou paranormálních romancí a komerční fantastiky a zároveň středoškolskou učitelkou. Když ji její agentka požádala, aby napsala sérii pro mládež o "internátu pro upíry", spojila síly se svou dcerou.

Kristin Cast studuje na vysoké škole obor komunikační studia a touží se stát slavnou spisovatelkou. Obě žijí v oklahomském městě Tulsa, kam zasadily i svoji mimořádně zdařilou Školu noci, jež si podobně jako Stmívání od Stephenie Meyer získala spoustu čtenářů, příznivý kritický ohlas a jednotlivé díly se pravidelně dostávají do čela bestsellerových žebříčků.


Škola noci je pro mě na druhé místě. Ikdyž je pravda, že Zoey je opravdu nudná. Popravdě to čtu už jenom kvůli Afroditě a Damienovi. Ale jo, ňáká ta akce a zábava tam ještě pořád je. Ale už to není to, co bejvalo.





Žádné komentáře:

Okomentovat