Aktuality

28. 5. 2014 - Nejpíš sem už asi nikdo nechodí (ani se nedivím, když poslední článek byl přidanej skoro před rokem), ale kdyby náhodou, tak začínám znova bloggerovat. Nebudu sem určitě dávat články každý den, ale tak třikrát do týdne snad ano :3 Začnu buďto ještě dnes, nebo zítra. Dylan.

neděle 8. ledna 2012

Recenze - Trilogie Chaos: Temný ráj

Autor: Patrick Ness
Série: Trilogie Chaos / Chaos Walking
Pořadí v sérii: díl druhý
Originální název: The Ask And The Answer

Anotace: Po napínavém závěru prvního dílu Hlas nože se třináctiletý Todd Hewitt probouzí jako vězeň ve vesmírné kolonii Nový Prentisstown, bývalém Havenu, jenž padl do rukou dobyvačného diktátora a samozvaného prezidenta Prentisse. Také Toddova přítelkyně Viola skončila v zajetí a Todd se rozhodne, že ji najde a zachrání. Musí však svůj záměr držet v přísné tajnosti, což nesmírně ztěžuje Hluk, který je od války s domorodci prokletím Nového světa, neboť vyzrazuje myšlenky. Zdá se však, že vynalézavý Prentiss objevil způsob, jak Hluk zkrotit, a to nejen u sebe, ale i svých pochopů, Toddových věznitelů. V této knize se z nepřátel stávají přátelé a z přátel nepřátelé. Tempo není tak zběsilé jako v knize první, nicméně čtenáři se stejně svírá žaludek. Okolnosti nutí Todda k činům, které by nikdy předtím nedělal, a začíná tak poněkud ztrácet sám sebe. Věci přestávají být černé a bílé, přičemž odstíny šedi mohou být velmi nebezpečné. Jedno však o Toddovi víme – je silný. A v jádru dobrý. Na tom se nemůže nic změnit. Nebo snad ano? Příběh Todda a Violy vás opět zcela uchvátí. Snaha dvou mladých lidí po opětovném shledání v podmínkách krutého, nelidského světa se knihou vine jako červená nit. Milovníci dobré sci-fi se budou těšit na další pokračování této svižné a imaginativní série.

Reakce po dočtení knihy: A doprdele! Co to kurva bylo? Starosto, ty hajzle...

Můj názor: (obsahuje spoilery) Oh shit!!! Naprosto úžasný!! O dost lepší než první díl! V prvním díle je to spíš na to seznamování s Novým světem, co se stalo a tak...
     Ale druhý díl? Znova musím zopakovat, že neexistuje nic lepšího, co jsem kdy četl (a že jsem toho četl). Jak už je napsáno na zadní straně obálky, stačí přečíst první větu a víte, že nebudete zklámáni. Naprosto se mi líbil coby knižní postava Davy. V prvním díle to byl opravdu odpornej zrádce. Ale ve dvojce se vlastně dozvíme proč. A že nikdy nechtěl být tím, čím je.
     Viola, když řekne "Ano, miluju Todda," začal jsem ji okamžitě nesnášet. Ehm, je jasný, že každej příběh potřebuje lásku, ale po tom, co se ve dvojce smrtelně zranila a je sebevíc jasný, že v třetím díle umře, začala ta moje láska k ní nějak odpadávat. Nechci, aby Todd byl zklamaný. Ztratil Bena, Cilliana a hlavně Mancheeho. Mancheeho je mi nehorázně líto. Docela jsem se rozbrečel, když umřel. A teď ještě Viola musí umřít? Dobře, třeba neumře. Teď jen netrpělivě vyčkávat na třetí díl, který vyjde až v červnu 2012... ježiš, to je doba...
     V tomhle díle se s Todda a Davyho stanou tak nějak bratři. Což je naprosto super, a což se zároveň nelíbí Viole, kterou Davy střelil. Na konci se ale všichni musí spojit proti starostovi - eh, pardon, prezidentovi Prentissovi. Bylo mi fakt líto, když otec zabije vlastního syna. A nejhorší na tom bylo, že na konci si tam v pohodě přicestovali loď a  Sádráci. No je ten Patrick normální? :D
     Takhle mě napínat.
     Nejlepší, co jsem kdy četl. Mnohem lepší než Škola noci (ehm, to už je o mě co říct) a tak podobně.

Určitě se už nemůžete dočkat mého hodnocení. Nečekaně 5 hvězdiček, dámy a pánové.