Aktuality

28. 5. 2014 - Nejpíš sem už asi nikdo nechodí (ani se nedivím, když poslední článek byl přidanej skoro před rokem), ale kdyby náhodou, tak začínám znova bloggerovat. Nebudu sem určitě dávat články každý den, ale tak třikrát do týdne snad ano :3 Začnu buďto ještě dnes, nebo zítra. Dylan.

úterý 6. prosince 2011

Recenze - Trilogie Chaos: Hlas nože

 
Autor: Patrick Ness
Série: Trilogie Chaos
Pořadí v sérii: díl první
Originální název: The Knife of Never Letting Go


Anotace: Planetu Nový svět kolonizuje malá skupina osadníků z nepřátelského Starého světa. Po mnoha letech dochází k nečekanému zvratu. Domorodí obyvatelé se vzbouří, zaútočí na osadníky a usmrtí všechny ženy. Muže a zvířata náhle napadne podivný vir, který umožňuje slyšet myšlenky ostatních.
Uniknout se podaří jen nevzdělanému mladíkovi Toddovi, který si stihl vzít na cestu pouze ruksak, lovecký nůž, deník, ale hlavně to vůbec nejdůležitější – svého věrného psího přítele. Ostatní obyvatelé v čele s šíleným knězem ho však pronásledují a kvůli nebezpečnému viru nebezpečí stále narůstá.


Tento nelibozvučný myšlenkový mrak se nazývá Hluk a projevuje se nejen zvukem, ale i obrazem. Nikdy vás nenechá na pokoji a žádná vaše představa a ani jeden váš plán tak nejsou soukromé. Todd objeví v Hluku jakousi „díru“ a záhy zjistí, že žije v úplně jiném světě, než si dosud myslel. Postupně vychází najevo několik prazvláštních situací z minulosti a Toddova strastiplná cesta s armádou v patách se zdá jako nikdy nekončící příběh.


Můj názor: (obsahuje spoilery) Tak... Konečně se dostávám k článku, na který jsem se těšil ze všeho nejvíc...


Když jsem tuhle knížku poprvý spatřil, myslel jsem si, že to bude (podle obálky) o nadpřirozených bytostech...Protože podle obálky by to bylo o vlkodlacích...Ale na obálce je jenom obyčejnej pes. Samozřejmě jsem to hned vzal...Doma jsem si přečetl anotaci, a řekl jsem si "Nic moc." Takže jsem to napoprvé odložil...


Ale ta obálka upoutávala pořád nějak mojí pozornost...Takže jsem se do toho pustil...Když nějaká vaše kniha začíná větou "Jednu rozumnou věc, kterou váš pes umí dělat, je bobek," určitě si řeknete, co je to za trapárnu...TAkhle jem to udělal já...První kapitola je naprosto divná, dozvíte se pouze jméno hlavního hrdiny, a že váš pes umí dělat bobek..Na konci kapitoly se to ale začíná rozjíždět...A už nemůžete přestat...


Musím se přiznat, že tohle je snad jediná kniha (po domě u vycházejícího slunce a Městě z kostí - recenze nkdy přibudou), kde se něco děje...Pořád... Každá kapitola končí napínavě...Což vás udrží číst až do konce...
Mladý Todd je přesvědčený, že neexistují ženy...Což jsem byl přesvědčen taky...Když ale najde "díru v Hluku" a je nucen uprchnout, zjistí, že ženy existují...Potká mladou holku Violu...


Abych to zkrátil...Na své cestě do Havenu, jediného města, kde se dá ještě "žít," může Todd zjistit nemilá překvapení...Jsem zvědavý, jak celá série skončí, protože dvojka byla fakt nad moje očekávání...
Proto si myslím, že tahle kniha si zalouží plných 5 hvězdiček... Klidně bych dal i víc, ale 5 je maximum...:)


A nakonec hodnocení obálek:





Hodnocení této obálky je 2 hvězdičky











Hodnocení této obálky je 5 hvězdiček
















A hodnocení horní obálky je 5 hvězdiček

Žádné komentáře:

Okomentovat