Aktuality

28. 5. 2014 - Nejpíš sem už asi nikdo nechodí (ani se nedivím, když poslední článek byl přidanej skoro před rokem), ale kdyby náhodou, tak začínám znova bloggerovat. Nebudu sem určitě dávat články každý den, ale tak třikrát do týdne snad ano :3 Začnu buďto ještě dnes, nebo zítra. Dylan.

čtvrtek 8. prosince 2011

Recenze - Super 8

Režie: J. J. Abrams
Český název: Super 8
Původní název: Super 8
Hrají: Joel Courtney, Kyle Chandler, Elle Faning, Ryan Lee

Popis:

Jsou tady

Když se skupinka teenagerů rozhodne na kameru „Super osmičku“ natočit zombie horor, ani ve snu by nikoho z nich nenapadlo, že výsledný film bude ještě děsivější, než zamýšleli. Jeden z nejoriginálnějších tvůrců současnosti J. J. Abrams (série Ztracení, Mission: Impossible 4) spojil síly s největším hollywoodským expertem na mimozemšťany Stevenem Spielbergem a společně natočili film, při jehož sledování si nutně vzpomenete na E. T. Mimozemšťana nebo na Blízká setkání třetího druhu.
Vraťme se ale k amatérským filmařům z malého městečka v Ohiu, kteří názorně předvádějí, jak těžce se rodily nezávislé snímky v předdigitální éře, v sedmdesátých letech minulého století. Když zrovna na místním nádražíčku točili vrcholnou scénu svého filmu, před jejich očima po srážce s autem vykolejil nákladní vlak. Nebyla to jen tak obyčejná nehoda, což potvrzuje přítomnost armády na místě tragédie. A tím to nekončí. Ve městě mizí domácí zvířata i lidé, místní šerif je zoufalý, oblast obsadí armáda, jejíž velitelé evidentně něco tají, je vyhlášená okamžitá evakuace… Navzdory tomu všemu chtějí děti pokračovat v natáčení a navíc přijít na to, co bezprostředně po nehodě uniklo ze zamčeného vagónu vykolejeného vlaku a má s tím zmatkem kolem něco společného. Tohle filmování bude extrémně náročné a nebezpečné, ale když máte v hlavní roli nejhezčí holku ve městě, byla by škoda ho nedokončit. I když přitom může jít o život.
Režisér J. J. Abrams vytvářel své první „kousky“ právě na formát Super 8 a dlouho v něm rostla chuť natočit film o vlastních tvůrčích začátcích. „Chybělo mi ale nosné téma, a tak jsem po delším přemýšlení vytáhl další nápad, ze kterého jsem chtěl někdy udělat film, příběh vlaku, který převáží utajovaný náklad z Oblasti 51“, vysvětluje. Vzhledem k tomu, že tato lokalita je proslulá údajným ztroskotáním mimozemského plavidla, je žánr filmu Super 8 nasnadě.
Stevena Spielberga k produkci nemusel nikdo přemlouvat nejen kvůli tomu, že je tenhle žánr jeho krevní skupina, ale také proto, že J. J. Abramse považuje za jednoho z nejtalentovanějších tvůrců současnosti. „On má unikátní dar stavět most mezi generacemi. Vyvolá ve vás milou vzpomínku na filmy, které jste kdysi milovali, a zkombinuje ji s moderními vyprávěcími prostředky, jež má ráda současná generace,“ chválí producent svého režiséra. I to je zárukou, že si Super 8 vrchovatě užijí nejen děti a teenageři, ale také jejich dospělý doprovod
.

Můj názor: Tenhle film jsem viděl v září v kině...A musím uznat, že jsem neudělal chybu...Když jsem se o tomhle filmu dozvěděl, nijak mě nezaujal...Ale něco mě na něm fascinovalo. Ani už vlastně nevím co. Chtěl jsem na to jít původně s kamarádkou, ale nakonec jsem se rozhodl jít sám.

Tenhle film je vlastně pohled do minulosti, 70. léta... No tuhle dobu jsem nesnášel. Ani kameru Super 8...Od tý doby mě kamera Super 8 fascinuje...Byl s ní natočený třeba videoklip Maroon 5 - Moves Like Jagger ft. Christina Aquilera.
No ale teď už vážně k filmu. Skupinka dětí se rozhodnou natočit film o zombíkách. Nevěděl jsem, že v tý době zombíci "letěli." Ani nevim, co k tomu mám vlastně říct... Asi jenom to, že to bylo nejúžasnější sci-fi, který jsem kdy viděl. (A že jsem jich viděl) Dobře, místy celkem nuda. A nejvíc mě teda dostala ta scéna, kdy se třináctiletý kluk snaží přemluvit mimozemšťana, aby je nechal...No chápejte, za těch padesát let, co se mimoň na tý zemi skrýval, se určitě naučil anglicky, aby rozuměl třináctiletému klukovi. :)

No ale film sám o sobě byl bezvadnej, mělo to děj, mělo to herce, akorát ten dabing byl otřesnej (ale to už v dnešní době má všechno).

A nejlepší scéna z celýho filmu??? Když vykolejil vlak...Pochopte, dvouminutová scéna?? Úžasný!!! Nemám slov!!! A hlavně ty teenageři u toho. Když na to koukají, a pak když začnou zdrhat.

A nejhorší scéna z celýho filmu??? Když to ten doktor přežil...Rozumějte, někdo narazí do vlaku jedoucího rychlostí 200 km/h, ještě ke všemu autem (skoro trabantem) ze 70. let a přežije to, tak tohle fakt neberu...

Tak to by bylo asi všechno...

A na konci nesmí samozřejmě chybět hodnocení:

Myslím, že tento film si opravdu těch